Sunday 21 January 2024

Įdomioji skaitmeninė pedagogika

Progreso esmė yra vienų nemalonumų pakeitimas kitais.

Inžinierių išmintis

"Netikėtą" reiškinį atrado ispanų mokslininkai: spausdintinių knygų skaitymas pagerina vaikų gebėjimą

"Netikėtą" reiškinį atrado ispanų mokslininkai: spausdintinių knygų skaitymas pagerina vaikų gebėjimą suvokti sudėtingus tekstus 6-8 kartus geriau nei skaitymas iš skaitmeninių skaityklių, kompiuterių, išmaniųjų telefonų ar kitų elektroninių įrenginių. Ir kas galėjo pagalvoti, kad taip galėtų būti? ;-)

Taigi, prestižiškiausiame švietimo politikos srities žurnale „Review of Educational Research“ paskelbtame tyrime nuo 2020 iki 2022 metų dalyvavo beveik 470 000 asmenų [1]. Tyrimo pagrindinė išvados:

  1. Pradinėse ir vidurinėse mokyklose turėtų būti skatinamas laisvalaikio skaitymas, ypač spausdintu formatu. Pavyzdžiui, jei pradinės ar vidurinės mokinys praleidžia 10 valandų skaitydamas knygas popieriuje, tai jis gebės suvokti tekstus bus 6–8 kartus didesnis nei tuo pačiu metu skaitant skaitmeniniais įrenginiais.
  2. Be to, mokslininkus nustebino, kad dauguma analizuotų skaitmeninio skaitymo įpročių „parodė minimalias asociacijas su teksto suvokimu. Buvo tikimasi, kad skaitymas informaciniais tikslais (t.y. lankantis Wikipedijoje ar kitose edukacinėse svetainėse; naujienų skaitymas ar elektroninių knygų skaitymas) bus daug pozityviau susijęs su supratimu, bet deja taip nėra“.
  3. Tačiau vyresnėse klasėse ir aukščiau laisvalaikio (pramoginis) skaitymas iš skaitmeninių įrenginių jau padeda teksto suvokimo gebėjimo vystymui.

Populiariai apie tai: [2].

Eikime toliau. Neįsigilinau į straipsnį tiek, kad atsakyčiau į klasikinį mokslo metodologijos klausimą: "ar nebuvo supainiota priežastis su pasekme?", t.y. gal tiesiog protingesni vaikai yra linkę daugiau skaityti, tame tarpe ir popierines knygas. Bet jei tyrimas buvo atliktas teisingai, tai gal tai atsakys į kitą klausimą, kurį pastaruoju laiku kelia pedagogikos mokslininkai: Kodėl netikėtai pradėjo blogėti taip plačiai išgirtos Suomijos švietimo sistemos rezultatai? [3, 4 ir pav. žemiau]



Taip pat pasinaudosiu proga atkreipti dėmesį į tai, kad neurofiziologai primygtinai siūlo, o gal net ir reikalauja, kad vaikai norit protingų vaikų, tai jie turi rašyti tekstus ranka ir kuo daugiau!

Skiriu Lietuvos švietimo ministerijai.

P.S. Paskui tik nesiskųskite, kad jūsų neįspėjo ;-)

Šaltiniai:

[1] https://journals.sagepub.com/doi/10.3102/00346543231216463

[2] https://www.theguardian.com/books/2023/dec/15/reading-print-improves-comprehension-far-more-than-looking-at-digital-text-say-researchers

[3] https://hipatiapress.com/hpjournals/index.php/ijep/article/view/4667

[4] https://www.oecd.org/publication/pisa-2022-results/country-notes/finland-6991e849/

2024-01-21

Ši žinutė FB: https://www.facebook.com/algis.dziugys.1/posts/1549586789165853

Kiti skaitiniai:

*) Įdomioji virusologija: https://algis-dziugys.blogspot.com/2024/01/idomioji-virusologija.html

*) Propagandos pradžiamokslis: priešo demonizavimo šalutinis poveikis: https://algis-dziugys.blogspot.com/2023/12/propagandos-pradziamokslis-prieso.html


No comments:

Post a Comment